خبر خوب برای معلمان | حساب‌تان 10 روز آینده شارژ می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان خرید خدمات قبل از پایان سال حداقل سه ماه معوقه حقوق حق التدریس خود را دریافت خواهند کرد و تلاش می‌شود دو ماه اول سال تحصیلی با هم پرداخت شود.
خبر خوب برای معلمان | حساب‌تان 10 روز آینده شارژ می‌شود
کد خبر : ۵۴۴۰۶

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات معلمان خرید خدمات تا ۱۰ روز آینده خبرداد.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه مقرر شد قرارداد معلمان خرید خدمات حداکثر تا ۱۰ روز آینده منعقد شود و پرداخت حقوق و مطالبات آن‌ها آغاز شود. به گفته فرهادی، این معلمان از اول مهر حقوق حق التدریس را دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان خرید خدمات قبل از پایان سال حداقل سه ماه معوقه حقوق حق التدریس خود را دریافت خواهند کرد و تلاش می‌شود دو ماه اول سال تحصیلی با هم پرداخت شود.

فرهادی، درباره سرایداران مدارس نیز گفت: در قانون بودجه سال آینده به علت ناکافی حقوق این قشر زحمتکش مقرر شد به صورت فوق العاده ویژه علاوه بر افزایش سنواتی حقوق در نظر گرفته خواهد شد که بر اساس سابقه خدمت در احکامشان درج خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: این افزایش فوق العاده به حقوق سرایدارن قابل توجه خواهد بود که تاحدودی این کسری حقوق جبران شود. فرهادی همچنین درباره مطالبات معلمان نیز افزود: اصل مطالبات معلمان ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت آنهاست که پرداخت شده است که بزودی ۴۰ درصد این پاداش پرداخت خواهد شد. به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پروش، این مطالبات بعد از حقوق دی پرداخت می‌شود.

فرهادی درباره پرداخت مطالبات حق التدریس‌های آموزش و پرورش نیز گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که این مطالبات انباشته نشود و بزودی پرداخت شود. به گفته وی، حق التدریس مهر، آبان و آذر احصاء شده است و میزان حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است و قبل از پایان سال دو ماه اول سال تحصیلی پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره سن ورود به دانشگاه فرهنگیان هم گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که بزودی ابلاغ خواهد شد سن ورود دانشجو معلمان از سال ۱۴۰۳ به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۰ دانشجو معلم ورودی به دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی شدند تا مصاحبه حضوری آن‌ها انجام شود و چنانچه شرایط لازم را داشته باشند جذب خواهند شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره بلاتکلیفی معلمانی که برای تکمیل ظرفیت قرار بود اعلام شوند، گفت: نتایج آزمون آموزگاری و دبیری ۳۰ مهر و ۳۰ شهریور اعلام شد، که فرصتی برای معترضان به این نتایج در نظر گرفته شد و بخش نیز تکمیل ظرفیت اعلام شد. به گفته وی، نتایج تکمیل ظرفیت آزمون جذب معلم تا یک هفته آینده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: بخشی از این معلمان به صورت خرید خدمات مشغول بکار هستند که با اعلام نتایج احکام آن‌ها صادر خواهد شد و دوطلبانی که در تکمیل ظرفیت پذیرفته می‌شوند و سرکلاس حاضر نیستند برای گذراندن دوره‌های پودمانی صلاحیت معلمی را کسب می‌کنند و در پایان این دوره احکامشان صادر خواهد شد و از اول مهر ۱۴۰۳ سرکلاس حاضر خواهندشد.

فرهادی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شدند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع شیر در مدارس شهر تهران هم افزود: در سراسر کشور قرارداد با کارخانه‌های تولید شیر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان منعقد شده است. به گفته فرهادی، در برخی از استان‌ها، به علت محدودیت تولید که ۱۶ میلیون بسته شیر پاستوریزه ۲۰۰ سی سی در هفته به تقاضای بازار افزوده شده است. وی گفت: در دیگر استان‌ها در هفته دو نوبت شیر در مدارس توزیع می‌شود. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به علت محدودیت در تولید و تقاضای شیر در برخی شهر‌های استان‌های تهران، البرز و هرمزگان تاکنون شیر توزیع نشده است. فرهادی افزود: با کمک همکاران جهادکشاورزی و تولید کنندگان این استان‌های هم زیر بار توزیع شیر خواهند رفت. وی گفت: تلاش می‌شود که هر چه زودتر در این استان‌ها نیز شیر در مدارس توزیع شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر